Prodejní a dodací podmínky
Společnosti Distribuce CZ s.r.o., se sídlem: Lidická třída 2144/108, 37001 České Budějovice
zaps. v OR vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích oddíl C, vložka 14849
Článek 1
Platnost
Tyto prodejní a dodací podmínky platí pro veškeré objednávky zákazníka dodávky naší společností po celou dobu trvání obchodního vztahu se zákazníkem, tedy i pro budoucí objednávky a dodávky. Zohledňují specifika dodavatelských vztahů mezi farmaceutickým velkoobchodem a klienty (lékaři, lékárny)
Jsme oprávněni tyto prodejní a dodací podmínky v budoucnosti měnit. Změny se stávají závazné od nabytí platnosti rovněž pro stávající smluvní vztahy se zákazníky, pokud zákazník ve lhůtě jednoho měsíce od sdělení nepodá námitky.
Odporující nebo odlišné podmínky zákazníka neplatí.Naše prodejní a dpdací podmíky platí i tehdy, pokud při vědomí takových podmínek zákazníka provedeme dodávku zákazníkovi, aniž by tento proti dodávce podal námitky.
Ústní dohody musí být ke své platnosti potvrzeny písemně, to platí zejména o jakýchkoliv dohodách, kterými bychom se zavazovali vzdát se svých práv nebo tato neuplatňovat. Obdobně platí i upuštění od tohoto požadavku písemné formy.
Jestliže neuplatňujeme svá práva z obchodních vztahů, neznamená to, že se těchto práv zříkáme.
Článek 2
Objednávky a dodací povinnosti
U nebezpečných látek a jiných látek, jejichž vydání nebo použití je regulováno zákonnými nebo úředními předpisy, platí objednávka zároveň jako potvrzení skutečnosti, že zákazník tyto látky bude dále prodávat jako podnikatel nebo, že je použije dovoleným způsobem jako konečný spotřebitel.
Dohody o dodacích lhůtách jsou platné pod podmínkou, že naši dodavatelé budou plnit své závazky vůči naší společnosti. Pokud nebudeme schopni dodat zboží v dohodnutém množství a lhůtách z důvodu vyšší moci, všeobecných zásobovacích potíží, politických událostí, poruch u přepravců či našich dodavatelů, jsme po dobu trvání těchto překážek a v rozsahu jejich účinků osvobozeni od povinnosti k dodání zboží, přičemž v tomto případě zákazník není oprávněn požadovat náhradu takto vzniklé škody. Pokud nastane některá z výše uvedených překážek, budeme o tom zákazníka informovat a hledat jiné řešení dodávek zboží.
Jsme oprávněni provádět dílčí dodávky.
Článek 3
Ceny, vedlejší náklady a faktury
Dodávky jsou účtovány v cenách platných v den vystavení faktury. To platí i pro dílčí dodávky.
Dodávky zboží budou fakturovány buď jednotlivě nebo formou hromadné faktury v případě, že v průběhu zdaňovacích období dochází k opakovaným dodávkám zboží.
Pro účely platby daně z přidané hodnoty se za datum dodání a tedy za datum zdanitelného plnění považuje den, kdy je zboží připraveno pro zákazníka k odebrání v našem skladu, pokud je toto zboží dodatečně odlišeno od jiného zboží.
Námitky proti obsahu dodacího listu, individuální nebo hromadné faktury jen třeba uplatnit písemnou formou a specifikovat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do dvou týdnů od doručení. Pokud zákazník v uvedené lhůtě nepodá žádné námitky, platí obsah dodacích listů resp. faktur za potvrzený. Zboží, dodací listy a faktury kromě faktur hromadných platí za doručené v den převzetí zboží, ledaže zákazník oznámí nejpozději do dvou dnů po objednávce, že zboží, dodací list nebo fakturu kromě faktury hromadné neobdržel. Platby bez výhrady či podmínky platí rovněž jako schválení obsahu zaplacené faktury, s výjimkou uznaných reklamací, které se řeší dobropisem.
Článek 4
Zaslání, přechod rizika a balné
Způsob zaslání zvolí naše společnost po dohodě se zákazníkem. Zákazník je povinen zajistit možnost vyložení prodávaného zboží tak, aby byl vyloučen přístup nepovolaných třetích osob k dodávanému zboží. Odpovědnost za ochranu zboží, které bylo vyloženo na místě určeném zákazníkem, před zásahem nepovolaných třetích osob nese zákazník.
S obaly, které jsou naším vlastnictvím (chladící boxy), musí být zacházeno šetrně a zákazník je povinen je neprodleně vrátit zpět.
Článek 5
Vady a vrácení zboží
Zákazník je oprávněn uplatňovat práva z vad zboží jen v případě, že splnil povinnosti prohlídky a reklamace podle §427,§428 a §436 a násl. Obchodního zákoníku. Reklamaci zjevných vad je zákazník povinen uplatnit nejpozději do 5 pracovních dnů od dodávky zboží. Součástí reklamace musí být následující údaje: vadné zboží, předmět reklamace-množství-cena-druh vady, termín dodávky, číslo dodacího listu (popř. faktury), šarže přípravku.
V případě oprávněné reklamace bude závadné nesprávně dodané zboží po dohodě se zákazníkem buď převzato zpět oproti náhradní dodávce nebo na něj bude vystaven dobropis. Pokud dodáme větší množství zboží, než bylo zákazníkem objednáno, je zákazník povinen o této skutečnosti bezokladně po převzetí zboží informovat. Nadpočetně dodané zboží musí být zákazníkem buď vráceno zpět nebo může být po dohodě dofakturováno.
Reklamace skrytých vad je možno uplatnit do 3 měsíců od převzetí zboží s uvedením stejným údajů- viz výše.
V případě vrácení zboží s krátkou dobou použitelnosti jsme povinni vzít zboží zpět oproti náhradní dodávce nebo dobropisu jenom tehdy, když v době vrácení zboží činí doba použitelnosti zboží nejméně 15 dnů.
Pro vrácení zboží platí dále reklamační řád, který je přílohou těchto prodejních a dodacích podmínek.
Článek 6
Zpětný výkup zboží
Existuje možnost zpětného odkupu zboží na základě oboustranného souhlasu.
Článek 7
Odpovědnost za škody
Zákazník má nárok na náhradu škody jen tehdy, pokud byla škoda způsobena úmyslně nebo hrubou nedbalostí naší firmy nebo našich pracovníků. V tomto případě jsme povinni uhradit typicky předvídatelné škody až do výše kupní ceny jednotlivé dodávky zboží, bez ušlého zisku. V případě porušení smluvních nebo zákonných povinností úmyslně nebo hrubou nedbalostí osobami, které byly naší firmou pověřeny k plnění smluvních povinností a kteří nejsou našimi zaměstnanci, je zákazník oprávněn od nás požadovat jen postoupení našich nároků vůči těmto osobám.
Článek 8
Platba a započtení
Kupní cena zboží je splatná ve lhůtě splatnosti uvedené na faktuře. Pokud zákazník nezaplatí fakturovanou částku v uvedené lhůtě, jsme oprávněni požadovat ode dne splatnosti faktury úrok z prodlení ve výši repo sazby stanovené ČNB, minimálně ve výši 0,05% denně.
Zákazník je oprávněn započíst vůči našim pohledávkám své pohledávky vůči nám jen tehdy, pokud pohledávky zákazníka jsou námi uznány nebo je-li zákazníku pohledávka právoplatně předána soudem.
Pokud zákazník nezaplatí v dohodnutém termínu, bez výhrady a nebo v plné výši, jsme oprávněni zastavit s okamžitou platností veškeré další dodávky, pokud se nedohodneme jinak.
Článek 9
Výhrada vlastnictví
Veškeré námi dodané zboží až do úplného zaplacení kupní ceny je v našem vlastnictví. Zákazník je povinen zboží řádně skladovat a dostatečně pojistit na vlastní náklady pro případ požáru, poškození vodou nebo krádeže.
Zákazník je oprávněn zboží, které jsme dodali pod výhradou vlastnictví v rámci svého řádného obchodního provozu až do odvolání prodat. V případě prodeje zboží, které se nachází v našem vlastnictví, nám zákazník tímto postupuje veškeré své pohledávky vůči třetím osobám vzniklé prodejem našeho zboží. Toto postoupení pohledávek přijímáme. Postoupení pohledávek slouží k zajištění našich pohledávek vůči zákázníkovi, přičemž postoupení nezbavuje zákazníka povinnosti uhradit jeho platební závazky vůči nám. Postoupení se netýká pohledávek, které nejsou z důvodů platební neschopnosti dlužníka či zahájení konkurzu realizovatelné. Zákazník je oprávněn až do odvolání inkasovat postoupené pohledávky (§564 OZ).
Pokud se po zahájení obchodních vztahů významně zhorší ekonomická situace zákazníka nebo pokud bude hrozit její zhoršení nebo se zákazník dostane do prodlení s plněním některé z našich pohledávek, jsme oprávněni žádat za veškeré existující, i ještě nesplatné podledávky poskytnutí dalšího zajištění nebo okamžitou platbu v hotovosti bez slevy a platbu předem za veškeré zboží, které má být jsště dodáno. Zárověň jsme oprávněni zboží, které má být dodáno zadržet až do vyrovnání všech pohledávek. Pokud zákazník naší žádosti o poskytnutí zajištění a platby nevyhoví, jsme oprávněni žádat s okamžitou účinností zaplacení všechnašich pohledávek vůči zákazníkovi bez ohledu na jejich právní důvod.
Zákazník je nám povinen poskytnout potřebné informace o stavu zboží a předmětů, které jsou v našem vlastnictví nebo spoluvlastnictví a jež se nacházejí v držení zákazníka, a o stavu, výši a splatnosti pohledávek, které nám byly postoupeny, informovat o postoupení a my jsme oprávněni toto postoupení prokázat a pohledávky inkasovat.
Článek 10
Zpracování údajů
Údaje o zákaznících získané z tohoto obchodního vztahu nebo v souvislosti s tímto vztahem, ať pocházejí od zákazníka samého nebo od třetích osob, jsme oprávněni zpracovávat ve smyslu zákona o ochraně osobních údajů v informačních systémech (zák. č. 256/1992 Sb. v platném znění).